Romanul de debut „Înainte să adorm” (S. J. Watson)

Să facem un exercițiu de imaginație!

Activează întâi toată empatia de care poți da dovadă și moderează-ți paranoia ca să reziști până la sfârșitul romanului în pielea protagonistei.

Acum imaginează-ți că ești Christine, o scriitoare trecută de 45 de ani. Te trezești lângă un bărbat necunoscut și crezi că ai 20 de ani. Sigur, ai putea crede că ai fost la vreo petrecere și te-ai făcut praf, însă oglinda din baie și pozele de pe ea te contrazic: ai 47 de ani și ești căsătorită cu un anume Ben. Mai rău! Suferi de amnezie și fiecare zi este, din păcate, un nou început al aceleiași vieți. Primești telefoane de la un medic care îți aduce aminte să-ți revezi viața așa cum ți-ai descris-o chiar tu, citind însemnările dintr-un jurnal pe care îl ascunzi de Ben.

Redescoperi în fiecare zi aceleași minciuni și adevăruri despre tine și cei din jur, dar la un asemenea final al poveștii tale nu te-ai fi gândit. S. J. Watson, un medic ORL-ist britanic, a decis pentru tine. Ți-a transformat viața într-un thriller psihologic și a servit-o ca pâinea caldă în 40 de țări. Acum toți știu despre tine, însă nimeni mai mult decât tine. Odată cu tine află și restul lumii cine ești cu adevărat și ce ți s-a întâmplat de ai intrat în această buclă a realității. Buuun! Ia să vedem:

Stare civilă: Căsătorită. Nu! Divorțată. Of… Care dintre ele până la urmă???

Familie: Soț – Ben. Sau Ed? Ori Mike?!

Copii: Mulțimea vidă! Și atunci Adam cine e?!

Ce am pățit? Un accident sau un incident?! Of…

Cine mai știe când fiecare îți relatează o altă versiune a ceea ce ai trăit…Care este de fapt adevărul? Cum suportă soțul tău să îți povestească în fiecare zi aceleași lucruri și să îți răspundă la aceleași întrebări? Dar și mai important, cum te simți tu???

Să revenim în anul de grație 2016 și să îți spun eu cum te simți: ca-n iad. Sau eu așa am perceput starea ta. Watson nu prea a lăsat loc de interpretări atunci când a așternut pe hârtie replicile tale pline de frustrare și durere. În locul tău și eu aș fi devastată! Și revoltată! De ce mă minte soțul meu? De ce nu mă mai caută cea mai bună prietenă? Din ce cauză sunt amnezică? Întrebări la care vrei să știi răspunsul. Și nu orice răspuns, ci adevărul! Răspunsul corect!

Am fost invadată de empatie și de foarte multă nerăbdare să aflu și eu versiunea reală a ceea ce s-a întâmplat. Am rezistat cu greu până la final, dar nu am fost dezamăgită! Nimic nu e ceea ce pare! Nici în viața reală și nici în cărți! Cu atât mai mult în cărți. Sunt fericită că totuși dragostea soțului a fost cea mai frumoasă dintre toate. Watson ne amintește că familia este principalul stâlp pentru un om bolnav și că viața, chiar dacă e un clișeu, se isprăvește mult prea repede!

După ce citești romanul de debut al lui Watson, vei aprecia aparatul foto/video mult mai mult și vei tinde să imortalizezi cât mai multe amintiri. Nu pentru că te temi să nu suferi vreodată de amnezie, ci pentru că vei simți nevoia să tratezi clipele importante din viața ta ca pe ființe dragi pe care nu vrei să le pierzi vreodată.

Vă recomand și vouă acest roman profund și uluitor despre lupta dusă în numele adevărului și în semn de prețuire a vieții!

Lasă un răspuns

