Planuri pentru 2017

În ultima lună, foarte mulți cititori pasionați au făcut bilanțuri și s-au lăudat cu multitudinea de cărți citite. Sfârșitul primei luni din an se apropie și eu n-am scos un cuvințel despre 2016.

Și nici n-o s-o fac! Să privim spre viitor, zic!

Așadar, pentru a fi mai consecventă decât anul trecut, mi-am stabilit o listă de 10 cărți OBLIGATORIU de citit în acest an. Am dat fuguța la biblioteca mea și iată ce am ales:

20170118_220630

În ordinea numerelor „de pe tricou”să vedem ce avem noi aici:

  1. Simon Toyne – „Turnul;
  2. Simon Toyne – „Cheia;

Cu Simon Toyne v-am tot bătut la cap (în cele două articole – Sanctus – un roman despre cel mai bine păstrat secret al omenirii și Sanctus – best mystery novel I’ve ever read!) și cum am de prea mult celelalte volume ale trilogiei Sancti, mi-am zis că au așteptat suficient cumințele pe raft.

3. Charlotte Brontë – „Jane Eyre”;

Chiar dacă mulți bloggeri au citit-o de ani buni, mai bine mai târziu decât niciodată! Recuperez și eu! Nu v-am zis că-mi pare rău că am hoinărit prea mult prin liceu în loc să citesc? Cârcotașii care vor să mă critice să afle că pasiunea lecturii am descoperit-o abia în facultate!

4. Lev Tolstoi – „Anna Karenina”; (Se poate să folosesc aceeași scuză? :D)

5. Donna Tartt – „Sticletele”;

Această carte a făcut valuri în toată blogosfera. În ciuda celor peste 1.000 de pagini, nu o pot lăsa să mai aștepte! Am citit prea multe recenzii bune despre ea ca să o trec cu vederea!

6. Philippa Gregory – „Blestemul regelui”;

Vă spuneam anul trecut că am avut un chef nebun de ficțiune istorică. Sub acest impuls mi-am procurat și acest volum, despre care am primit referințe foarte atrăgătoare! Iată una dintre ele aici!

7. Aurora Liiceanu – „Patru femei, patru povești”;

Cartea am primit-o alături de multe altele – printre care și următoarele două care sunt menționate în listă – de la Oana Toporaș, ca premiu la concursul organizat cu ocazia sărbătorilor de iarnă. Știți că-mi plac poveștile de viață, fie ele și fictive (caz în care admir imaginația autorului), așa că abia aștept să le aflu și să vi le împărtășesc și vouă!

8. Honoré de Balzac – „Femeia la treizeci de ani”;

Pe Balzac îl am în wishlist încă din liceu, dar pentru că acum chiar nu trebuie să împrumut cartea, nu mai am nicio scuză să întâzii prea mult lectura ei!

9. Johann Wolfgang Goethe – „Suferințele tânărului Werther”;

Spre rușinea mea, nu am mai citit nimic de acest clasic al literaturii germane. Sper să îmi placă stilul și să nu fie și ultima.

10. John Fowles – „Magicianul”:

Am mai citit de Fowles „Iubita locotenentului francez” (despre care am scris aici) și deși nu m-a impresionat povestea lui Sarah, mi-am spus să-i mai dau o șansă autorului și am ales o altă operă de seamă.

 

Deci anul acesta mi-am propus să-mi dau câteva restanțe la literatura universală! Urați-mi succes și scrieți-mi ce lecturi obligatorii aveți și voi în plan în 2017!

Pe curând!

Lasă un răspuns

