O iubire (im)POSIBILĂ! ( à la Guillame Musso)

De Central Park, romanul lui Guillame Musso sigur ați auzit! V-am povestit despre el aici și aproape că i-am făcut statuie autorului. Așa mult mi-a plăcut cartea!

Cei care încă nu ați citit-o este posibil să fiți familiarizați măcar cu faptul că Alice Schäfer, o polițistă franțuzoaică, trece prin aventura vieții ei alături de Gabriel Keyne, un așa-zis pianist de jazz american, după ce se trezește legată cu cătușe de acest individ în Central Park din New York.

Nu voi insista acestui scenariu căci v-am promis un articolaș despre o iubire de basm, una dintre cele două care se regăsesc în roman. E drept că cealaltă are o probabilitate mai mare de a se fi întâmplat undeva în tot mapamondul acesta, însă nici cea despre care vă voi scrie astăzi nu-i de neglijat. Am ales să mă aplec asupra ei pentru că este mai impresionantă! Mai spontană! Mai sinceră! Este povestea jumătăților perfecte! Este genul de poveste pe care mă văd în stare s-o trăiesc!

Este despre prima iubire a lui Alice! Nuuuu, nu prima iubire aceea de o cunoaștem noi în adolescență și credem că e singura și suprema, dar care – ce să vezi – se termină mai repede decât te-așteptai! Nu! Este la fel de vulcanică, dar nu și de efemeră! Deci? Vă spun o poveste?

Alice era mult prea dedicată meseriei ca să aibă timp liber pentru testat parteneri. Oricât de mare era presiunea din partea familiei în a-și găsi și ea pe cineva cu care să vină la reuniunile de sărbători, Alice nu-și dădea silința să facă pe plac rudelor. Pentru ea conta în primul rând serviciul. Să nu ne mirăm, așadar, când vedem că nu renunță la o misiune importantă nici când este bolnavă. În ciuda infecției urinare care nu-i dădea pace taman când era pe urmele criminalului, Alice apelează la o vizită pe nepusă masă la doctorița ei ginecolog pentru o rețetă care s-o scape repede de probleme, așa cum se mai întâmplase și în alte cazuri. Numai că doctorița este în concediu, așa că înlocuitorul este un EL și nu o EA. Jenată și enervată de întrebările noului doctor, Paul Malaury, care refuza să-i prescrie o rețetă fără a o consulta, Alice pleacă cu o rețetă scrisă chiar de ea!

Cum probabil ați intuit, ei sunt protagoniștii idilei de care vă spuneam. O idilă care a început și se va termina la fel de furtunos!

Pe drum spre reuniunea familială ocazionată de Crăciun, Alice face o „escală” la ușa locuinței doctorului Paul Malaury și îl arestează, printre altele, culmea! pentru eliberare de rețete false. Arestul nu avea să se finalizeze la secția de poliție, ci în mașina lui Alice, transformându-se într-o răpire genială a doctorului, totul pentru ca acesta să joace rolul iubitului ei la masa festivă. Nu vă mai spun că Alice l-a trezit într-o sâmbătă pe doctor, care, deloc surprinzător, era în pat cu o femeie, mai ales că nu era deloc urâțel.

Alice îi mărturisește doctorului că își dorește doar să o însoțească și să pretindă că este iubitul ei, însă drumul celor doi devine extrem de plăcut când Paul intră în jocul ei și o ajută chiar să depășească momente neplăcute din trecut. Cum este posibil acest lucru? Nu vreau să-mi explic! Vreau să cred că cineva, acolo sus, le-a hărăzit să fie împreună. Probabil că Paul Malaury a vrut să fie și un doctor de suflete, așa că s-a lăsat atras în jocul lui Alice, care era sătulă să fie „judecată de niște idioți”. Mai precis de cei din familie care o tot luau la rost că nu și-a întemeiat o familie la cei 34 de ani ai ei. Felul în care Paul o convinge să lase garda jos este atât de natural, încât e imposibil să nu adori cum le stă împreună.

Dar cred că mai bine le aflați singuri întreaga poveste căci Guillame Musso le-a dedicat un singur capitol, al șaselea. Eu i-aș savura o viață! Iată aici pe scurt derularea acțiunii „răpirea din Serai”:

Da, ce este? (…)

Paul Malaury? Poliția judiciară, deschideți, vă rog!

Cum, dar…

E poliția domnule, deschideți! (…)

Vin, vin acum! (…)

Hei, dar vă cunosc, sunteți…

Căpitan Schäfer, Brigada Criminalistică. Domnule Malaury, vă informez că sunteți plasat în arest preventiv, începând din acest moment (…)

Iertați-mă, dar nu poate fi decât o eroare! care este acuzația, dacă nu vă supărați?

Fals și uz de fals. Vă rog să mă urmați.

Este o glumă?

Nu mă obligați să-i chem pe colegii mei, domnule Malaury.

Pot măcar să iau pe mine niște pantaloni și o cămașă?

Bine, dar repede! (…) Grăbește-te Malaury! strig eu lovind cu pumnul în ușă. N-ai nevoie de zece minute ca să-ți pui niște nădragi! (…)

Unde vă sunt colegii? (…)

Sunt singură. Doar nu era să mobilizez trupele speciale ca să te scol din pat…

Dar asta nu e o mașină de poliție, nu-i așa?

Este o mașină de poliție neinscripționată. Nu mai face nazuri și urcă în față. (…)

Dar unde mă duci, de fapt?

La Bordeux, sunt sigură că-ți place vinul… (…) O să petrecem Crăciunul la mama mea. Vei fi foarte bine primit, o să vezi. (…)

Doamne Dumnezeule, tu nu glumești, nu-i așa? Chiar ai pus la cale toată tărășenia asta fiindcă n-ai curajul să-ți asumi alegerile în viață în fața familiei. Grozav! Nu de un ginecolog ai nevoie, ci de un psihiatru! (…)

Ai dreptate. Îmi… îmi pare rău! O să întorc și o să te duc înapoi acasă!

Continuarea? Ei bine, nu! N-a întors mașina și nu s-au dus nici la mama ei acasă. Au petrecut Crăciunul într-un mod total neașteptat de amândoi și după mai puțin de jumătate de an s-au căsătorit. În curând urmau să aibă și un copil, dacă Alice s-ar fi protejat mai mult și nu s-ar fi dus singură, cu sarcina destul de evoluată, pe urmele unui criminal care a doborât-o la propriu!

Povestea de iubire se sfârșește tragic. Însă nu din motivele uzuale. Obsesia lui Alice de a prinde un criminal în serie și devotamentul ei peste măsură pentru meserie o fac să plătească mult prea scump. În ce fel, veți descoperi singuri în romanul lui Guillame căci acest articol este despre iubire, nu și despre ce se întâmplă dincolo de ea. Din păcate, autorul a ales să pună capăt idilei lor pe pământ și sper că a făcut-o doar pentru a o privilegia pe Alice cu oportunitatea unei noi iubiri de basm.

Așa că eu nu am de gând să aștept luna iubirii pentru a-mi arăta recunoștința, respectul și dragostea față de cei care mă acceptă și mă iubesc așa cum sunt! Voi?

 

 

Sursă foto: https://www.shutterstock.com/image-photo/impossible-possible-love-heart-chalkboard-sign-448127650?src=Dt5805kETbtV1NBvUQbx-Q-1-27

Lasă un răspuns

