Leapșă literară

De câteva zile tot aranjez prin bibliotecă noile cărți (primite cadou sau cumpărate), așa că nu putea fi un moment mai potrivit pentru o leapșă de la Mili, amica mea de la Literatura pe tocuri. Zic să nu mai trag de timpul extrem de prețios pe care îl avem și să încep să răspund provocărilor:

  • Când faci o pauză de la citit folosești un semn de carte sau îndoi un colț al paginii? 

Folosesc întotdeauna un semn de carte! Fac și eu parte din rândul celor care le colecționează, așa că mă necăjesc în mod pueril când văd câte-o carte fără semn, dar nu-i bai căci eu nu citesc mai multe cărți deodată, deci nu există șanse să n-am semn pentru vreuna.

  • Ai primit în ultima vreme o carte? Care a fost aceasta?

Am primit mai multe cărți cadou. Nu c-ar fi fost vreo ocazie specială, dar cel mai repede mi se culeg zâmbete cu romane. Sau poate pentru că este luna iubirii? Iată mai jos noutățile de luna aceasta:  

20170225_211018

  • Citești în baie?

Foarte rar, dar da. Citesc, în special, oriunde este liniște și unde pot fi doar eu în lumea de basm! În zgomot citesc doar de nevoie sau doar pentru că nu pot lăsa cartea din mână.

  • Te-ai gândit vreodată să scrii o carte? Dacă da, despre ce?

Nu m-am gândit niciodată serios la acest lucru. Am făcut un curs online gratuit de scriere creativă care îmi punea mintea la contribuție ca să inventez scenarii și să construiesc personaje și deși am avut câteva idei, am stat mereu cu temerea că poate cineva a scris deja despre asta. Îmi doresc mereu să fiu originală, așa că prefer să nu scriu nicio carte decât să trăiesc cu gândul că ideea a fost deja valorificată de alții mai inspirați. Chiar dacă scriitura ar diferi. Așa că dacă am cochetat vreodată cu acest gând, a murit din fașă, înainte de a se așterne primul rând. 

  • Care este cartea ta preferată?

Tocmai ziceam într-un articol recent că nu mai am favoriți. Sunt permanent uimită și cucerită de romanele pe care le citesc. Tare aș vrea să beau și eu din izvorul nesecat al inspirației scriitorilor, dar cred că harta este cel mai bine păstrat secret al omenirii, de au doar cei aleși acces la el. Recunosc că am avut cărți preferate, dar voi nominaliza câteva care mi-au venit instant în minte când am citit întrebarea:

  1. Femeia de hârtie” – Rabih Alameddine, pentru care i-aș mulțumi în fiecare zi dacă aș putea Dianei Neață!
  2. Central Park” – Guillame Musso, pentru care sunt extrem de recunoscătoare Editurii All.
  3. Asasin la feminin” – Monica Ramirez, pe care mi-am dat ultimii bănuți la un târg Gaudeamus și care a meritat din plin. 
  • Îți place să recitești cărți?

Categoric NU! Am o listă de MUST READ atât de lungă încât prefer să descopăr mereu lumi noi. Iar cele citite au deja locul lor în suflet. În plus, blogul l-am creat și pentru a nu mai uita ce am citit și trăit. Dacă mi se face dor de vreuna, oricât de ciudat ar părea, aleg să recitesc articolul, căci mereu scriu din dragoste și cu plăcere.

  • Ce părere ai despre o întâlnire cu autorii cărților pe care le apreciezi și ce le-ai spune?

Cei care ați mai poposit pe blogul meu știți deja că am scris o scrisoare către un autor, nu dau nume JOËL DICKER. Doamne ce bine ar fi să am ocazia să-l și întâlnesc! Pe el sau pe Guillame Musso! Sau pe oricare altul! Acum am regretul că nu am vorbit mai multe cu Monica Ramirez când am cumpărat primul volum al seriei Alina Marinescu, pe care mi-a dat autograf. Mi-amintesc și acum cum eram o studentă lefteră cu doar 30 de lei în buzunar la Gaudeamus și mi-am luat doar cartea dumneaei, la recomandarea domnului Bogdan Hrib. A fost de departe cea mai bună recomandare din acel an pe care puteam să o primesc și îi mulțumesc că mi-a oferit oportunitatea de a o descoperi!

  • Îți place să vorbești despre ceea ce citești și cu cine?

Îmi place să vorbesc despre ceea ce citesc, dar mi se întâmplă să o fac cu doar câțiva prieteni, cărora le mai împrumut uneori cărți sau mai rar, las comentarii prin blogosferă ori pe facebook.

  • Care sunt lucrurile care te determină să alegi o carte anume?

O recenzie realizată de persoane a căror activitate o urmăresc constant sau prezentarea editurii respective. 

  • Care crezi că este o lectură „obligatorie”, pe care toată lumea trebuie să o citească?

O să menționez „o lectură” de două volume: Adrian Cioroianu – „Cea mai frumoasă poveste. Câteva adevăruri simple despre istoria românilor” (I) și „Nu putem evada din istoria noastră. Cea mai frumoasă poveste” (II). Două volume care se recomandă singure! Consider că istoria, matematica și limba și literatura română sunt cele mai importante discipline școlare!

  • Care este locul tău preferat pentru lectură?

Fotoliul din sufragerie! Dar mi se întâmplă să mai citesc și în pat sau pe canapea.

  • Când citești, asculți muzică sau preferi liniștea?

Liniștea! Să fiu doar eu și lumea de basm, după cum ziceam mai sus.

  • Ai citit cărți în format electronic?

Da. Puține, căci sunt mai de modă veche și îmi place să-mi văd biblioteca plină, să miros și să ating cărțile.

  • Citești numai cărți cumpărate sau citești și cărți împrumutate?

Citesc de oriunde! De obicei îmi cumpăr, dar dacă altcineva are o carte pe care mi-o doresc, nu ezit să o împrumut. Pe la biblioteca orășenească trec doar pentru literatură de specialitate.

  • Fă un top al celor mai bune 5 cărți/ serii pe care le-ai citit vreodată.

Cel mai dificil lucru! Le iubesc (aproape) pe toate atât de mult, că mi-e foarte greu să aleg. Totuși, îmi calc pe suflet, chiar dacă nu mă pot rezuma la cinci:

Cele mai bune cărți citite până acum din literatura străină:

Femeia de hârtie” – Rabih Alameddine;

Central Park” –  Guillame Musso;

Adevărul despre cazul Harry Quebert” – Joël Dicker;

Fără ideal” – Henryk Sienkievicz;

Dama cu camelii” – Alexandre Dumas Fiul

Cele mai bune cărți citite până acum din literatura românească:

Cel mai iubit dintre pământeni” – Marin Preda;

Asasin la feminin” – Monica Ramirez;

Și cele mai bune serii, cu mențiunea că pe unele nu le-am terminat de citit încă, dar despre care am deja certitudinea că sunt geniale și pe care le recomand din suflet oricând și oricui:

Seria Alina Marinescu – Monica Ramirez;

Trilogia Sancti – Simon Toyne;

Trilogia Millenium – Stieg Larsson. 

Și pentru că știu că leapșa se răspândește prin blogosferă mai ceva ca o veste bună, invit pe oricine dorește să preia întrebările!

Pe curând!

Sursă foto: pixabay.com

2 gânduri despre “Leapșă literară

Lasă un răspuns

