„The Book Buying Tag” (Leapșă)

Salutare, dragilor!

Fac cum fac și iar mă lipesc la câte o leapșă. Mă bucur să constat că mai e lume interesată și de ce mai fac eu, mai ales în legătură cu obiceiurile mele într-ale cărților. Cum m-am pricopsit cu leapșa într-un moment mai nepotrivit, când încercam să termin „Sticletele” Donnei Tartt, a durat evident ceva până am lăsat cartea ca să-mi onorez obligația de blogger, nu înainte de a o termina, evident! Așa că în scurt timp, să voi scrie despre romanul cel mai voluminos citit de mine vreodată!

Acum că am iarăși timp liber, zic să răspund întrebărilor, nu?

De unde îți cumperi cărți?

De oriunde. Când îmi doresc o carte o cumpăr de oriunde e disponibilă. Și de pe stradă, de la tarabe ambulante mi-am cumpărat și din anticariat, dar majoritatea, de pe internet.

Plasezi pre-comenzi pentru cărți?

Niciodată. Asta nu va face cartea să ajungă mai repede la mine.

Câte cărți cumperi în medie pe lună?

Personal, poate una pe lună. Multe le primesc cadou de pe la prieteni.

Împrumuți cărți de la bibliotecă?

Așa cum am mai povestit și cu altă ocazie, împrumut doar cărți de specialitate de la bibliotecă, căci îmi place să-mi țin doar romanele aproape de sufletul meu.

Care este părerea ta în legătură cu cărțile împrumutate?

Sunt de acord să împrumut cărți de la bibliotecă sau de la prieteni atâta timp cât le înapoiez în aceeași stare. Nu-mi place să împrumut altora, de aceea o și fac foarte rar și doar unor persoane foarte apropiate, pentru că de multe ori am rămas fără cărți sau au fost deteriorate.

Ce părere ai despre cărțile second-hand?

Aceeași părere ca și despre cele noi. O carte nu-și pierde valoarea dacă a mai fost citită. Repet, dacă sunt în stare bună, le pot chiar cumpăra, căci nu e prima oară când fac asta.

Îți ții cărțile pe care le citești separat de celelalte?

Da. De obicei le car după mine peste tot ca să nu treacă minutele libere prețioase fără să citesc. Cum nu citesc mai mult de o carte odată, nu-i greu să o iau peste tot (bineee, „Sticletele” Donnei Tartt, de 1100 de pagini nu e chiar de luat pe oriunde!).

Plănuiești să citești toate cărțile pe care le deții?

Nu. Plănuiesc, în schimb, să citesc toată beletristica pe care o dețin. De obicei nu fac rost de cărți pe care nu vreau să le citesc, dar recunosc că mai am prin bibliotecă și cărți pe care nu le-am terminat sau pe care am renunțat să le citesc. Deocamdată.

Ce faci cu cărțile pe care le deții, dar pe care simți că nu le vei citi niciodată?

Am un raft special acordat acestora. Îi spun, cum am citit pe la cineva pe net, „colțul surghiuniților”. Sunt doar câteva acolo, majoritatea începute și neterminate pentru că nu m-au atras suficient.

Ai donat vreodată cărți?

Din biblioteca personală, nu! Sunt chitră, îmi plac cărțile mele și abia mă las înduplecată să le dau. Am donat în schimb din biblioteca părinților, pentru biblioteca școlii, acum foooooaaarte mulți ani.

Ți-ai interzis vreodată să cumperi cărți?

Din păcate, da! Am prostul obicei de a-mi lua cărți înainte de a calcula dacă îmi permit. Așa că după ce mă văd cu buzunarele aproape goale, îmi impun, pentru o perioadă relativă lungă de timp, să mai fac vreo achiziție.

Crezi că îți cumperi prea multe cărți?

Niciodată! E drept că uneori mă întreb și eu dacă le voi termina vreodată în ritmul în care îmi încarc biblioteca, dar îmi și place să am de unde alege când sunt nehotărâtă sau nu îmi place vreuna pe moment.

Să-mi fie cu iertare întârzierea și spor la citit dragilor! Ne citim în curând!

Vă pup!

 

Sursă foto articol: pixabay.com

Lasă un răspuns

