„Dragul meu ticălos” – un roman „terapie”

Când zic literatura rusă, la prima strigare îmi vin în minte Dostoievski, Lermontov și Tolstoi, cu ale lor scrieri complexe, introspective și profunde pe care e musai să le citești înainte să spui adio lumii. Dar de curând am adăugat-o pe listă și pe Daria Donțova, autoare a peste 150 de romane polițiste, care mi-a amintit de Rodica Ojog-Brașoveanu datorită umorului prezent în romanul „Dragul meu ticălos”.

dragul_meu_ticalos-c1

Dacă în „Cianură pentru un surâs” am fost impresionată și extrem de amuzată de soluțiile ingenioase ale Melaniei Lupu de a se descotorosi de cadavre, în „Dragul meu ticălos”, comicul de situație se îmbină fantastic cu cel de limbaj și ai impresia că viața te ia cu tupeu peste picior.

Daria Donțova te transpune într-o Rusie modernă captivă în metehnele comuniste, derulându-ți în fața ochilor un film autentic care te cucerește de la primele pagini imagini. Ritmul alert în care curge timpul pare firesc, căci acțiunile sunt simple situații cu care se poate confrunta oricine oricând.

Mă întrebam acum ceva timp dacă nordicii pot scrie și romane de dragoste la cât de „reci” sunt ei. La această întrebare încă nu mi-am primit răspunsul, dar m-am lămurit, în schimb, că rușii pot fi și comici, nu doar „serioși”. Așa că dacă ai chef de un roman relaxant și plin de umor, bun de citit oriunde și pe orice vreme (mai ales pe cea ploioasă cum este cea de azi), atunci „Dragul meu ticălos” te va răsfăța cu intrigi bine construite, întortocheate, cu personaje comice și te va învălui în mister până la ultimele pagini, când ți se ia vălul de pe ochi și se descâlcesc ițele identificării unui moștenitor să-i spunem… atipic.   

Când prietena ei, Iulia, își rupe piciorul și este internată în spital, Evlampia, simpatica devoratoare de romane polițiste, găsește un nou prilej de a-și pune la încercare flerul de detectiv și, ca de obicei, nimerește într-o poveste în care nimic nu este ceea ce pare a fi. O pacientă moare în condiții suspecte, lăsându-i fratelui ei o sumă mare de bani. Sarcina de a-l găsi îi revine, întâmplător, inepuizabilei Evlampia. Numai că nimeni nu pare să știe de existența bărbatului… În plus, nu mult după aceea, mor și alte paciente, în aceleași condiții stranii. După nenumărate întorsături de situație, la capătul unei aventuri incredibile din care de-abia scapă cu viață, Evlampia reușește să desfacă un nod încâlcit de mistere. (prezentare coperta IV)

Ce o determină pe Evlampia să continue cu obstinație misiunea aparent imposibilă este greu de spus. O bucătăreasă excelentă, cu studii alese, dar cu o fire mult prea bolnăvicioasă, Evlampia Romanova este nevoită să devină un soi de „fată în casă”, bună la toate. Pasionată de mistere acceptă imediat să devină detectiv fără voie, dând dovadă de răbdare și tărie tipice omului încăpățânat și bunului samaritean, cu toate că alții în locul ei s-ar fi făcut nevăzuți cu moștenirea de 30.000 de dolari lăsată de acea bolnavă necunoscută fratelui ei.

Oricât de neobișnuit ar părea pentru mine, mă voi opri din povestit, căci romanul este ca o alifie de uns sufletul încărcat de griji sau, mai bine spus, ca o pastilă de râs pe care vă recomand să v-o administrați cât mai repede! Se găsește fără prospect la Bookfest sau pe site-ul Grupului Editorial All ori în alte librării partenere. 

Mulțumesc enorm colegilor de la All, care mi-au încântat și de această dată sufletul cu romanul polițist rusesc plin de umor „Dragul meu ticălos” (2014). Tot de această autoare veți găsi traduse la cei de la Grupul Editorial All și „Manichiură pentru mort” (2012) și „Poker cu rechinul” (2013).

Iar dacă tot este Salonul Internațional de Carte Bookfest în această perioadă, vă reamintesc câteva dintre titlurile editate de cei de la ALL care vă așteaptă să le cumpărați la prețuri reduse:

  • Un nou bestseller internațional de la „scriitorul preferat al Franței”, conform Le Figaro: Fata din Brooklyn, de Guillaume Musso
  • Un thriller irezistibil de la „salvatorul literaturii noir franceze”, conform Washington Post: Mercenarul (The Gunman). Pe viață și pe moarte, de Jean-Patrick Manchette
  • Un nou volum revelator semnat de expertul în leadership și în business, Stephen R. Covey: Cele 12 pârghii ale succesului. Cum să obții excelența primară

 

Vă doresc o săptămână ușoară plină de lecturi plăcute!

 

Sursă foto: all.ro

7 gânduri despre “„Dragul meu ticălos” – un roman „terapie”

Lasă un răspuns

